Iesaistīšanās ķīmija: 7 padomi tiešsaistes nodarbības uzlabošanai

Vai studentu uzmanība nodarbības laikā izkūp kā dūmi gaisā? Ieinteresētības atomi nespēj apvienoties efektivitātes molekulā? Es esmu izcils ķīmiķis, tādēļ labprāt dalos ar savām idejām, kā uzlabot situāciju.

 

Ja bieži veidojat tiešsaisties nodarbības, tad pārliecinieties, vai esat izmantojis visas no zemāk uzskaitītajām slepenās receptes sastāvdaļām: 

— iesaistīt dalībniekus diskusijā

— radīt emocijas

— praktisku ieradumu attīstīšana.

 

Skaidrs, ka visi nodarbību skolotāji iedrošina studentus uzdot jautājumus, izteikt savu viedokli, kā arī sniegt atbildes.

Kādas veiksmes formulas vēl var izmantot? Veiksim kopīgu ķīmijas eksperimentu.

 

Vairāk noslēpumus par motivācijas veicināšanu Jūs uzzināsiet «Mūsdienīga tālmācības kursa veidošana»

 

Kā noturēt auditorijas uzmanību?

 

  1. Lakmusa papīrs. Palūdziet dalībniekiem nosūtīt savam noskaņojumam atbilstošu emociju ikonu. Dažreiz es lūdzu izdomāt savdabīgas emociju ikonas vai tēmturus pašiem dalībniekiem: «iegājusevī», «pīpējumierapīpi». Tā uzreiz iespējams sajust kopējo grupas atmosfēru un ātri veikt nepieciešamās izmaiņas.

 

Emociju ikonas varat izmantot kāda moduļa vai nodarbības beigās, lai saņemtu atgriezenisko saiti. Esmu redzējis platformas, kurās vebināra dalībniekiem bija iespēja nodarbības laikā izvēlēties atbilstošas emocijas ikonu, lai parādītu vai viņiem ir interesanti vai garlaicīgi. Attiecīgi – tā iespējams visas nodarbības laikā vērot dalībnieku noskaņojumu. Žēl, ka visām platformām nav integrēta šāda funkcija.

  1. Prāta vētra. Spontāna, bet ļoti iedarbīga metode — piešķiriet vienam no dalībniekam runātāja lomu un piedāvājiet pabeigt Jūsu iesākto frāzi vai atbildēt uz jautājumu. Dalībnieku uzmanības līmenis būs skalas augšgalā!

 

  1. Uzdevumi un situācijas grupas saliedēšanai. Vai grupā ir gan profesionāļi, gan jaunpienācēji? Apvienojam viņu pieredzi, aprakstot kādu noteiktu situāciju grupas čatā un piedāvājot atrast risinājumu. Uzdevuma risinājumam jābūt konkrētam, izvēlēties var jebkuru jomu. Piemēram: «Pēteris pārdeva trim klientiem papildus produktus, bet vienam neizsūtīja maksājuma uzdevumu laikus. Какой баланс его промоутеров?»

Bieži jaunpienācēji un pieredzējuši speciālisti apvienojas. Šajā gadījumā vebinārs būs interesants pieredzējušiem klausītājiem, ja viņi uzzinās kaut ko jaunu (piemēram, viņiem pastāstīs par jaunu produktu) vai kolēģi salīsies ar saviem trikiem, kurus izmanto darbā. Taču jaunajiem darbiniekiem ša’ds vebinārs ir lieliska iespēja sajusties kā kopējas zināšanu krājkases daļai. 

  1. Vārdu aptaujas ir uzkrāto zināšanu masas rādītāji. Ja jums ir mācību vebinārs, ir daži rīki, bez kuriem jūs nevarat iztikt. Izmantojiet tehniskās platformas vai google formas piedāvātās iespējas.Rīkojieties negaidīti, tieši vebināra laikā, noņemot saiti dažu minūšu laikā.

Šis triks labi darbojas korporatīvajā sfērā. Sagatavojiet aptauju google formā un nodarbības laikā norādiet čatā saiti uz šo google dokumentu ar lūgumu sniegt atbildi uz 1-2 jautājumiem, norādot savu vārdu un uzvārdu. Tādā veidā jūs uzzināsiet, kurš no auditorijas dalībniekiem jūs uzmanīgiklausās.

Šāda pieeja var darboties arī, veicot biznesa vebinārus. Piemēram, jūs varat palūgt aizpildīt aptauju Google veidlapā jau laikus, lai uzzinātu auditorijas gaidas, pieredzi un prasības, un pēc tam šo informāciju izmantot nodarbības laikā.

  1. Attēli – katalizatori. Prezentācijā ievietojiet brīvi izvēlētu attēlu un pajautājiet auditorijai: “Kā tas attiecas uz mūsu tēmu?” Mans iecienītākais piemērs ir attēli PIRMS un PĒC, kur vienā attēlā ir meitene ar gariem matiem un otrā – tā pati meitene ar īsu matu griezumu. Ar šo attēlu palīdzību es vēlējos parādīt attāluma samazināšanu starp pārdevēju un klientu, taču diskusijas vienmēr bija patīkamas!

Pēc manas pieredzes, šī tehnika ir īpaši veiksmīgi darbojusies vecāko mebedžeru un citu profesionāļu apmācībā, kuri īpaši novērtē iespēju parādīt savu erudīciju un neatkarīgo domāšanu. Piemēram, ja vebinārs veltīts banku darbinieku apmācībām, tad īpaša atsaucība ir tēmām, kas saistītas ar sarunām par šīs profesijas grūtībām vai atcerēties problemātiskāko klientu. 

  1. Kristalizācijas process. Pēc tam, kad esat piedāvājuši vairākus situācijas risināšanas variantus, veiciet aptauju. Kurus no piedāvātajiem variantiem dalībnieki ir gatavi izmantot jau tagad? Tā Jūs vēlreiz atgādināsiet par visiem paņēmieniem un veicināsiet iesaistīšanos. Man visvairāk patīk balsošana par labākajiem sūdzību apstrādes veidiem vai  kodolīgākajām atbildēm uz klientu sūdzībām.
  2. Kodolreakcija. Mūsu iemīļotākā nodarbošanās – kritizēt citus! Ir tēmas, kur atrast kļūdas runātāja teiktajā ir ļoti viegli. Piemēram, vebinārā par standarta frāžu izmantošanu saskarsmē, es lūdzu atrast kļūdas tekstā, kuru nolasīju. Šo vingrinājumu var veiksmīgi izmantot, uzsākot diskusiju par kādu strīdīgu tēmu.

Cik bieži vajadzētu izmantot šādus un līdzīgus paņēmienus? Viss ir atkarīgs no tā, cik motivēta ir jūsu auditorija. Piemēram, ja mācību dalībniekus interesē kāda tēma un viņi par darību ir maksājuši naudu, visticamāk, viņi ļoti uzmanīgi klausīsies.

Cita lieta, ja jūs vadāt korporatīvo vebināru, kurā darbinieki piedalās “brīvprātīgi piespiedu kārtā”. Šādās situācijās iekļaujiet nodarbībās ik pēc 3–5 minūtēm dažus no paņēminiem, lai uzturētu auditorijas uzmanību.

Novērtējiet arī mācību mērķus. Ja tie ir vairāk saistīti ar teorētiskās bāzes nostiprināšanu, tad vajadzētu dalībniekus iesaistīt biežāk, lai motivētu un noturētu uzmanību. Ja vadāt prakstisku nodarbību, kuras mērķis ir sniegt dalībniekiem noteiktas zināšanas, tad jūs noteikti nevarēsiet bez praktiskiem vingrinājumiem.

Еще по теме

Больше драмы! Или как создать увлекательный курс?

Как объяснить что угодно кому угодно?

Эмоции в онлайн-образовании: как создать и поддерживать?