Kā izmantot interaktīvu saturu tiešsaistes nodarbībās?

Laikmetā, kad gandrīz katru mēnesi parādās kāds jauns rīks, lai atvieglotu attālinātās mācības, būtu grēks neizmantot vebināros vismaz nelielu interaktivitāti.

Kolēģi, dalos ar virkni iespēju, kā palielināt mijiedarbību vebināru laikā vai tiešsaistes nodarbībās.

Varbūt es runāšu par lietām, kas jums ir acīmredzamas. Tas tikai nozīmēs, ka jūs atcerēsieties tos izmantot savās nodarbībās, lai padarītu vebināru jautrāku.

1) Atcerieties uzdot jautājumus

Tas ir obligāts rīks mijiedarbībai ar auditoriju. Jautājumus var uzdot:

  • vebināra sākumā. Jūs varat jautāt, kāds ir auditorijas noskaņojums (un lūgt čatā ievietot attiecīgo emociju zīmi). ويسترن يونيون الكويت اون لاين Jūs varat pārbaudīt, vai auditorijai ir kādas zināšanas par vebināra tēmu. Lai to izdarītu, varat lūgt novērtēt tēmas zināšanas līmeni (iesācējs/profesionālis). Varat pārbaudīt, vai auditorija pārzina vebināra tēmas pamatjēdzienus. Piemēram, lūdziet izvēlēties, kura no ekrānā redzamajām definīcijām ir pareiza.
  • vebināra beigās. Ar jautājumu palīdzību varat pārbaudīt, vai jums ir izdevies efektīvi pasniegt vebināra tēmu. Vai arī jūs varat jautāt: “Kas jums bija visvērtīgākais šajā vebinārā?” vai “Kādas domas un idejas jums radās pēc vebināra?” 
  • pēc noteikta moduļa vai tēmas beigām. Svarīgi noskaidrot, vai saņemtā informācija ir saprasta. 

2) Kopīgi risiniet dažādas situācijas

Brīdī, kad jūs pastāstāt teoriju, studentam rodas jautājums: “Ko man darīt ar šo informāciju? Kā es varu to pielietot praksē? “

Loģiski, ja jūs sniedzat piemēru, tad dalībniekiem viss kļūst skaidrāks. Taču vēl labāk, ja pēc sava piemēra Jūs lūdzat studentu atrisināt kādu situāciju vai uzdevumu, mēģinot izmantot teoriju praksē.

Atšķirība starp Jūsu piemēru un situācijas risinājumu ir tā, ka students iedziļinās situācijā, piedāvājot risinājumu variantus. Attiecīgi – dara to, ko cerējām sasniegt – viņš domā.

Tāpēc mans padoms: iekļaujiet savā vebinārā vismaz 1-2 uzdevumus risināšanai.

3) Koplietojiet savu ekrānu

Cilvēks atceras nevis to, ko mēs viņam sakām, bet gan to, ko mēs parādām. Tādēļ, ja Jūs varat parādīt, piemēram, pakalpojumu darbībā, tad koplietojiet savu ekrānu un nodemostrējiet to savai auditorijai.

Еще по теме: Химия вовлеченности: топ-7 катализаторов интереса на вебинаре

4) Zīmējiet vebināra laikā

Šāda iespēja ir pieejama daudzās platformās. Nodarbības laikā jūs varat atzīmēt slaidus, pasvītrot galveno informāciju, pat uzzīmēt emocijzīmi vai citu vienkāršu attēlu.

Tā ir interaktivitāte, kas piesaistīs uzmanību vairāk nekā tikai vienkārša lekcijas lasīšana.

Svarīgi! Zīmējumam jābūt lielam un salasāmam. Rūpējieties par auditoriju, kas vebināru skatās no mobilajām ierīcēm. 

5) Pasniedziet meistarklasi

Piemēram, stāstot par izglītojošu video saturu, varat ierakstīt daļu vebināra laikā, augšupielādēt ierakstu programmā un izveidot nelielu video. Tas parādīs, ka jūs patiešām esat eksperts jomā, par kuru runājat. Jūs piesaistīsiet arī auditorijas uzmanību un palīdzēsiet viņiem labāk atcerēties informāciju.

Par ko vēl ir vērts atcerēties?

Esiet cilvēcīgi. Vebinārs nav sausa informācijas pārstāstīšana, kur skolotājs ar prieku vēro, kā studenti mokās zinātnes važās. اربح المال من الالعاب

Piešķiriet savām nodarbībām dzīvīgumu. دينجو

  • Izstāstiet kādu joku, saistītu ar vebināra tēmu.
  • Uztaisiet 2 minūšu pauzītes, lai dalībnieki varētu uzvārīt kafiju un uztaisīt sviestmaizes vai paņemt cepumus no virtuves.
  • Piedāvājiet mazliet izkustēties vebināra laikā.

Interaktīvo rīku programmas

  • Mentimeter

Jūs varat izveidot īsu aptauju, viktorīnu ar dažiem jautājumiem. Efektīvi izmantojams tiešsaistes vebināra laikā. Organizējiet aptauju, kopīgojiet ekrānu un parādiet rezultātus. Ieguvumi: Dalībnieki redzēs, ka citi sāk balsot un iesaistīsies darbībā. Mīnusi: Dalībnieki redzēs savu biedru atbildes un, iespējams, tas var ietekmēt arī viņu lēmumu. Neviens nesolīja, ka tas būs viegli. 🙂

  • Miro

Tiešsaistes tāfele, kur iespējams veikt kopdarbu, veidojot projektu, shēmu vai risinot konkrētu uzdevumu.  Ieguvumi: fantastiska funcionalitāte! Ja vēlies – izmanto sagatavi. Ja vēlies – izveido savu shēmu. Šajā programmā Jūs atradīsiet gan tekstu, gan iespējamos objektus, gan krāsas. Varēsiet strādāt kā īstens arhitekts! Mīnusi: interfeiss svešvalodā, ierobežota bezmaksas versija, nepieciešama reģistrēšanās. 

  • Padlet

Arī tiešsaistes tāfele kopdarba veikšanai. Ieguvumi: funkcionalitāte, darbojoties ar citas personas izveidotu tāfeli, iespējams nereģistrēties. Mīnusi: brīvpieejas tāfele. Izmaiņas projektā var veikt ikviens, kam pieejama attiecīgās tāfeles saite. 

Svarīgi atcerēties:

  • tehnoloģisko zināšanu līmenis. Sarežģītas platformas (tādas kā Miro) nav piemērotas dalībniekiem iesācēju līmenī.
  • sagatavojiet precīzas instrukcijas kā piekļūt platformai. Un esiet gatavi atkārtot šīs instrukcijas vairākas reizes. 
  • esiet gatavi, ka ne visiem patiks izmantot jauno platformu. Daļa dalībnieku var pamest vebināru vai arī sākt rakstīt ktitiskas piezīmes grupas čatā.   

Tātad, kolēģi, mēs esam apsprieduši tiešsaistes mijiedarbības variantus ar auditoriju. Protams, ne viss tika apspriests. Jūs varat izdomāt jaunus veidus, atrast jaunas platformas un tehnoloģiskos risinājumus. Neaizmirstiet tos pārbaudīt un iedvesmoties.
Paldies, ka esat kopā ar mani līdz šī raksta beigām!

Продюсер онлайн-курсов

Методист онлайн-курсов

Администратор онлайн-школы

Куратор онлайн-обучения